روز وصل دوستداران یاد باد یاد باد آن روزگاران یاد باد
روز وصل دوستداران یاد باد یاد باد آن روزگاران یاد باد

روز وصل دوستداران یاد باد یاد باد آن روزگاران یاد باد

سید حسن تقی زاده، وزیر مالیه رضا شاه، در خاطرات خود درباره قرارداد ۱۹۳۳ نقل میکند:

http://uupload.ir/files/kj4n_%D8%B3%DB%8C%D8%AF_%D8%AD%D8%B3%D9%86.jpg

سید حسن تقی زاده، وزیر مالیه رضا شاه، در خاطرات خود درباره قرارداد ۱۹۳۳ نقل میکند:«من وزیر مالیه بودم، روزی رضاشاه مرا خواست و گفت:( این انگلیسی ها و شرکت نفت انگلیس خیلی کلاه سر من گذاشته اند، نفت را خودشان تصفیه میکنند و خودشان میفروشند. اخر سال هم یک حکومت صورتحساب ساختگی به ما می دهند...مالیات هم نمی دهند.)

با سرجان کدمن رییس شرکت نفت وارد صحبت شدم، او گفت چیزی به پایان قرار داد باقی نمانده است. صبر کنید هنگام تجدید قرارداد، تجدید نظر میکنیم.

اما پس از تصویب قرارداد مرحوم عیسی فیض، کمیسر نفت در لندن به من گفت مبلغی در حدود ۳۰هزار لیره به حساب رضاشاه در بانک لویدز لندن ریخته شده است.»

تاریخ جامع ملی شدن نفت، احمد خلیل الله مقدم، نشر علم، ۱۳۷۷

۲۹ اسفند،

سالگرد_ملی_شدن_صنعت_نفت

Habiliyan

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.