روز وصل دوستداران یاد باد یاد باد آن روزگاران یاد باد
روز وصل دوستداران یاد باد یاد باد آن روزگاران یاد باد

روز وصل دوستداران یاد باد یاد باد آن روزگاران یاد باد

مهم ترین هنرنمائی و کاردستی دوران کودکی خیلی از ما

http://uupload.ir/files/3qoh_%D9%85%D9%87%D9%85_%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86.jpg

مهم ترین هنرنمائی و کاردستی دوران کودکی خیلی از ما

نوستالژی

یادش_بخیر

دهه_شصت

zendegisalam

 

قدیم ها ،

قدیم ها ،

شغل پست چى

قشــنگ ترین شغل دنیا بود ..

تصورش را بکن

تمام احساساتت را براى معشوقت میان ورق هاى کاغذى بگنجانى  ،

و یک نفر

این پاکت نامه هاى پر از عـشق را جا به جا مى کند و به مقصد یار مى رساند ..

امروزه ،

هیچ کس حتى ذره اى محبت در خود نپرورانده است !

همه سرگرم دنیاى مجازى شده اند ..

کارشان شده است تقلید و سبقت از همدیگر که مبادا از دیگرى عقب بمانند !

دنیا صحنه ى بازى افرادى ست

که نقاب دورویى بر چهره دارند !

به نظر من ،

هرچه سیاست مدار تر دوست داشتنى تر !

هرچه سردتر خواستنى تر !

المیرا بوشاسب

کودکانه

کودکانه

دلم برای کودکیم تنگ شده

برای روزهایی که باور ساده ای داشتم

همه آدمها را دوست داشتم . . .

مرگ مادر "کوزت" را باور میکردم و از  زن "تناردیه" کینه به دل میگرفتم

مادرم که میرفت به این فکر بودم که مثل مادر "هاچ" گم نشود

دلم میخواست "ممل" را پیدا کنم

از نجاری ها که میگذشتم گوشه چشمی به دنبال "وروجک" میگشتم

تمام حسرتم از دنیا نوشتن با خودکار بود . . .

دلم حتی برای خدا تنگ شده . . .

خدایی که شبها بوسه بارانش میکردم

دلم برای کودکیم تنگ شده . . .

شاید یک روز در کوچه بازا  فریب دست من ول شد و او رفت . . .

 

دهه شصت‏ یعنی ...

دهه شصت‏ یعنی ...

یعنی شیفت صبح مدرسه آخر حال و شیفت بعد از ظهر ضدحال

یعنی عشق زنگ ورزش و با زیرشلواری مدرسه رفتن

یعنی بخاری نفتی و مکافات روشن کردنش

یعنی از این تمبر کوچیکا بسته ای ۱۰تا تک تومن

یعنی بوی نارنگی و سیب قاچ شده توی کیف

یعنی بستنی خوردن و تکرار بستنیش خوشمزه تره مامان !

یعنی ویدئو قاچاقی کرایه کردن و یواشکی دیدن

یعنی صف طولانی شیر، از اون شیشه ای ها که خامه اولشو با انگشت پاک می کردیم!

یعنی ته کلاس بچه تنبلا، ردیف جلو خرخونا

یعنی صدآفرین، هزار آفرین، کارت تلاش

یعنی زنگای اول ریاضی، زنگای آخر انشا و تعلیمات مدنی

یعنی از این بستنی توپیا که شکل زی زی گولو بود

یعنی مشق شب نوشتن فقط با دوتا مداد: سیاه و قرمز

یعنی تلویزیون سیاه و سفید که فقط دوتا کانال می گیره

یعنی بوی رب گوجه همسایه توی حیاط، لواشک پهن کرده تو سینی و سفره رو پشت بوم

یعنی کلاسی ۴۵نفر هر نیمکت سه نفر

یعنی میکرو، سگا، آتاری کرایه کردن ساعتی ۲۰تومن

یعنی دوست داشتن، دوست داشته شدن، صفا، صمیمیت، عشق …

ارسالی سید ادریس محمدی ،از شهرستان تکاب

۳۰ تیر، سالگرد درگذشت شیخ احمد کافی

http://uupload.ir/files/5ax2_%DB%B3%DB%B0_%D8%AA%DB%8C%D8%B1.jpg

۳۰ تیر، سالگرد درگذشت شیخ احمد کافی از وعاظ نام آشنا و انقلابی که در آرامستان خواجه ربیع مشهد مدفون است

shabakekhorasan